piątek, 31 lipca 2015

Prolog

Soundtrack:
Jason Walker - Down

***

Ludzie mówią
Celuj w niebo
Bo nawet, jeśli nie trafisz w księżyc
Będziesz pomiędzy gwiazdami

Ale co jeśli 
Zamiast latać
Utkniemy na ziemi
Chcąc celować do góry
Upadniemy w dół
Nie wiedząc czemu
Zatracimy się
We własnych marzeniach
Które staną się niespełnione

*** 

Ludzie mówią
Miłość rodzi nienawiść
I zmienia się w przyzwyczajenie
Gdy dzielony oddech staje się zbyt ciężki

Ale co jeśli 
Wszystko się odwróci
Nienawiść zrodzi miłość
Odmieni przyzwyczajenia
A dzielony ciężar
Przerodzi się
We wspólny świat
We wspólny oddech

***

Ludzie mówią
Że ta historia jest kłamstwem

Ale co jeśli
To oni kłamią?

***

Czy zastanawialiście się kiedyś, co musi czuć samobójca, który w chwili spadania z wysokiego budynku momentalnie znalazł rozwiązanie wszystkich swoich problemów, które skłoniły go do targnięcia się na swoje życie? Co musi czuć człowiek, który patrząc na wykrwawiające się już swoje ciało, uświadomił sobie, że przecież szczęście było tak blisko niego przez cały ten okres? Co to za uczucie, gdy rozpaczliwie próbujesz cofnąć ten dramatyczny krok, ale ziemia i śmierć zbliżają się nieubłaganie, ale ręce nie są już na tyle silne, by zatamować krwawienie, a obraz wokół ciebie rozmazuje się.
Jeśli wiecie co to za uczucie, zrozumiecie też, jak to jest myśleć, że nie ma się ratunku dla własnej duszy. Że zimna maska obojętności stała się już częścią twarzy, że umiejętność uśmiechania się zanikła już dawno, wraz z całym szczęściem.
Jest tylko jeden sposób ratunku dla tak mocno zagubionego człowieka. Ratunek ten jednak wymaga poświęcenia, cierpliwości oraz zrozumienia, zrozumienia tak głębokiego i bezinteresownego, by dusza osoby tak smutnej mogła znów poczuć się doceniona.
''Cóż to za ratunek?'', możecie zapytać, szukając odpowiedzi daleko, tak samo jak samobójca, nie wiedząc, że odpowiedź była tak blisko was przez cały ten czas, nie wiedząc, że do uratowania czyjegoś życia, czyjejś duszy wystarczy tylko trochę... miłości.

6 komentarzy:

  1. Witam. :D Z tej strony Blanda OC. Obiecałam na Dramione PL, że skomentuję to robię to. Na początek - podoba mi się szata graficzna bloga. Fajnie, że zadbałaś o to przed publikacją, a nie po niej, jak 70% blogerek. Fiolety i granaty to są takie najlepsze kolory do Dramione, nie wiem czemu, :D
    A teraz zacznę się ekhem, dojebywać < bo to tak najpewniej będzie wyglądać Twoimi oczami> chociaż ja staram się, aby to była krytyka, w miarę bez hejtu.
    Zacznę od technicznej strony tekstu - fajnie jest zaznaczona ta konkretna piosenka - podoba mi się.
    Jednak brakuje mi akapitów ( jeżeli piszesz w Wordzie, to one pięknie Ci wyjdą za pomocą klawisza strzałkowego, ponad caps lockiem. :>) w tekście poniżej piosenki.
    Zauważyłam zabieg celowych powtórzeń, średnio udanych. Chociaż tutaj nie krytykuję, bo sama w tym nie jestem lepsza - tego zabiegu ciągle się uczę i ciągle trenuję. Popracuj, będzie lepiej, mówię Ci. :3
    I powtórzenia ratunku - chociażby w tym fragmencie.
    '' Jeśli wiecie co to za uczucie, zrozumiecie też, że jest tylko jeden sposób ratunku dla tak zagubionego człowieka. Ratunek ten jednak wymaga poświęcenia, cierpliwości oraz zrozumienia tak głębokiego i bezinteresownego, by dusza osoby tak smutnej mogła znów poczuć się doceniona'' zamiast tego zrobiłabym tak: '' Jeśli wiecie co to za uczucie, zrozumiecie też, że jest tylko jeden sposób ratunku dla tak zagubionego człowieka. Wymaga to jednak poświęcenia, cierpliwości oraz zrozumienia tak głębokiego i bezinteresownego, by dusza osoby tak smutnej mogła znów poczuć się doceniona''
    Podoba mi się za to końcówka, Taka romantyczno-smutna.

    A teraz doczepię się do bohaterów - zaciekawiłaś mnie strasznie, serio. Jednak gdy zobaczyłam Blinny to od razu skok 200 metrów do tyłu. xD Nie wiem, dlaczego w WIĘKSZOŚCI Dramione występuje ten pairing. Znaczy, wiem, że to może zabrzmieć chamsko z deczka ( chociaż to bardziej ciekawość) to zapytać się muszę - dlaczego dałaś tu Blinny, a nie jakiś inny pairing? Jestem wyczulona. Gdyby nie to, że obiecałam, nawet bym nie weszła, bo opowiadań z tym pairingiem unikam jak ognia. :D
    Idąc jeszcze do bohaterów - podobają mi się postacie OC. Przedstawisz je w najbliższym czasie, czy dopiero po jakimś momencie będą stopniowo przybliżane?
    Czas akcji - zwykle nie jest tak dokładnie określony, jak u Ciebie. Masz ją w roku 1999. :D Podoba mi się. Nie są ani za starzy, ani za młodzi. :D Ogólnie to tak jakoś spodobało mi się.

    Hmmm... Co jeszcze mogę powiedzieć? A! Mam nadzieję, że jednak mimo wszystko nie wyjdzie takie Blinny, chociaż też nie mogę zbytnio ingerować w to. ;)

    Mam nadzieję, że komentarz chociaż trochę Ci pomógł. Sama jestem autorką ( chociaż początkującą i moje pierwsze rozdziały nie są tak dobre, jak Twój prolog), więc wiem, ile znaczą takie pomocne komenty. ;)
    A tu są moje blogi - mam nadzieję, że wpadniesz oraz zostawisz po sobie jakieś ślady. ;)
    http://blackstars-of-the-future.blogspot.com/
    http://alternatywny-swiat-dramione.blogspot.com/

    Pozdrawiam i życzę weny,
    Blanda OC.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, jak ja kocham takie wyczerpujące komentarze!
      Twoją opinię o szacie graficznej skomentuję zwykłym ''dziękuję'', bo co więcej mogę powiedzieć? Dodam tylko, że mnie też bardzo przypadła ona do gustu. :D

      Akapity - cóż, można je nazwać moją zmorą. Niestety nie tworzę w Wordzie, a od razu w Bloggerze, więc zdarza mi się o nich po prostu zapomnieć. Postaram się to poprawić! :) Tak samo z powtórzeniami, z których niektóre tworzone były umyślnie, a niektóre to po prostu niedopatrzenia, aczkolwiek postaram się je bardziej kontrolować.

      Blinny... cóż, po prostu bardzo lubię ten pairing. Trudno to opisać, po prostu według mnie do siebie pasują. Mogę Ci jednak obiecać, że nie będzie to inwazja Blinny - ''wielkie true love'' i te sprawy. Jeśli ten wątek się faktycznie pojawi, to będzie to wątek poboczny.
      Co do postaci OC - myślę, że wkrótce powinny się pojawić, może nie od razu, ale w którymś z pierwszych rozdziałów.

      Oczywiście, komentarz jest cudowny i wiele dla mnie znaczy, przynajmniej zauważam swoje błędy. :)
      Jeszcze dzisiaj postaram się wpaść!

      Dziękuję
      Leth.

      Usuń
  2. Cześć!
    Prolog bardzo ciekawy i intrygujący - przynajmniej w moim odczuciu. Bardzo mi spodobał, chociaż sam początek tekstu podbił moje serce ❤ Cóż, zainteresowałaś mnie, więc nie pozostaje mi więc nic innego, jak czekać na pierwszy rozdział.
    Pozdrawiam i życzę weny!
    Feltson
    accio-love-dramione.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm piękny początek. Po prostu cudowny ;) bardzo podoba mi się płęta i styl. Jestem oczarowana ^^
    Mój blog: www.noccciemna.blogspot.com serdecznie zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początek muszę pochwalić szablon... zakochałam się! <3 Teraz treść prologu. Co mogę powiedzieć to chyba tylko, że mnie urzekłaś. Masz wspaniałe i lekkie pióro, czytało mi się bardzo przyjemnie. Aż cieszę się, że są kolejne rozdziały, bo pewnie ciekawość by mi nie dawała spokoju. Lecę czytać dalej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny prolog, bardzo dojrzały i mądry coś czuję, że to nie będzie jakiś tam blogasek,a wspaniała historia ~K.R.

    OdpowiedzUsuń

Zostań!

Proszę, jeśli przeczytałeś, nieważne - podobało Ci się czy nie, skomentuj! Zostaw po sobie jakikolwiek ślad, bo to moja jedyna motywacja! Z krytyką włącznie.